آ

  • آزمون تافل استعاره‌های وجه‌نمایی در آموزش زبان تافل با تکیه بر مهارت شنیداری: رویکرد زبان‌شناسی نقشگرا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 337-360]

  • آموزش زبان عربی واکاوی روش آموزشی فعالیت ـ محور (TBLT) در فرایند یاددهی و یادگیری نظام آوایی زبان عربی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 361-394]

  • آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان (آزفا) تحلیل گفتمان انتقادیِ آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان با تمرکز بر بُعدِ اجتماعی ـ فرهنگیِ گفتمان آزفا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 57-92]

  • آموزش مجازی آموزش مجازی زبان فارسی به غیرفارسی زبانان: یک جایگزین یا یک گزینه؟ [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 123-156]

  • آواشناسی آکوستیک نقدی بر مقالة «بررسی صوت‌شناختی رخداد انسدادی‌ چاکنایی پیش از واکۀ آغازین در واژگان زبان فارسی» [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 457-470]

  • آواشناسی شنیداری بررسی صوت‌شناختی و شنیداری واکه‌های سادۀ واجی گویش خوافی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 301-326]

  • آواشناسی صوت‌شناختی واکه‌های سادة لری مینجایی: یک بررسی صوت‌شناختی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 351-381]

ا

  • ابداع بررسی فرایندهای واژه‌آفرینی و واژه‌سازی در کودکان 2 تا 6 سالۀ فارسی‌زبان تهرانی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 433-456]

  • ابهام انواع جملات با اثر مسیر باغی در فارسی و دلایل بروز آن [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 95-122]

  • اختلالات زبان مشاهداتی دربارة سهم و نقش دو نیم‌کرۀ مغز در پردازش زبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 273-299]

  • اخفاء فرایندهای اخفاء و اقلاب در قرائت قرآن کریم بر پایۀ نظریۀ بهینگی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 245-270]

  • استان کردستان رابطۀ بین هویت‌پذیری زبانی و مرگ زبانی در میان ساکنین استان کردستان [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 197-220]

  • استعاره مشاهداتی دربارة سهم و نقش دو نیم‌کرۀ مغز در پردازش زبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 273-299]

  • استعاره رابطۀ استعاره و بی‌ادبی در بافت غیبت رسانه ای بینافردی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 245-271]

  • استعارۀ دستوری بینافردی استعاره‌های وجه‌نمایی در آموزش زبان تافل با تکیه بر مهارت شنیداری: رویکرد زبان‌شناسی نقشگرا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 337-360]

  • اشتقاق بررسی فرایندهای واژه‌آفرینی و واژه‌سازی در کودکان 2 تا 6 سالۀ فارسی‌زبان تهرانی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 433-456]

  • اشتقاق در پایه کاربرد دستاوردهای حاصل از مطالعات رده‌شناختی زبان در تحلیل‌های صورت گرایانه [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 7-30]

  • اقلاب فرایندهای اخفاء و اقلاب در قرائت قرآن کریم بر پایۀ نظریۀ بهینگی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 245-270]

  • انگارۀ تداعی کلمات خطاهای زبانی دانش‌‌‌‌‌آموزان در کاربرد گروه اسمی انگلیسی از منظر روان‌‌‌‌‌‌شناسی‌‌‌‌زبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 189-209]

ب

  • بی ادبی رابطۀ استعاره و بی‌ادبی در بافت غیبت رسانه ای بینافردی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 245-271]

  • بافت رفتار معنایی تکواژهای همنام در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 119-140]

  • بزرگسالان فارسی‌زبان نقش مقولۀ دستوری گروه اسمی درونی در پردازش بندهای موصولی فاعلی و مفعولی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 93-118]

  • بسامد واکه‌های سادة لری مینجایی: یک بررسی صوت‌شناختی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 351-381]

  • بست چاکنایی نقدی بر مقالة «بررسی صوت‌شناختی رخداد انسدادی‌ چاکنایی پیش از واکۀ آغازین در واژگان زبان فارسی» [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 457-470]

  • بند موصولی فاعلی و مفعولی نقش مقولۀ دستوری گروه اسمی درونی در پردازش بندهای موصولی فاعلی و مفعولی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 93-118]

پ

  • پارامتر جایگاه هسته کاربرد دستاوردهای حاصل از مطالعات رده‌شناختی زبان در تحلیل‌های صورت گرایانه [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 7-30]

  • پی‌بست دربارة (-ow) در کردی جنوبی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 157-187]

  • پردازش نحوی انواع جملات با اثر مسیر باغی در فارسی و دلایل بروز آن [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 95-122]

ت

  • تحلیل گفتمان انتقادی(CDA) تحلیل گفتمان انتقادیِ آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان با تمرکز بر بُعدِ اجتماعی ـ فرهنگیِ گفتمان آزفا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 57-92]

  • تحلیل گفتمان انتقادی کلاسی (CCDA) تحلیل گفتمان انتقادیِ آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان با تمرکز بر بُعدِ اجتماعی ـ فرهنگیِ گفتمان آزفا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 57-92]

  • ترتیب واژه رده‌شناسی ترتیب واژه‌ها در زبان خُلُصی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 271-302]

  • ترجمه انتقال معانی حرف جر «باء» به حرف‌اضافۀ «به»، مطالعۀ موردی: سورۀ آل عمران [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 211-244]

  • ترکیب بررسی فرایندهای واژه‌آفرینی و واژه‌سازی در کودکان 2 تا 6 سالۀ فارسی‌زبان تهرانی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 433-456]

  • تسلط سازه‌ای تحلیلی کمینه‌گرا از نمود واژگانی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 303-336]

  • تصریف فارسی و انگلیسی بازنمایی وحدت شکلی در تصریف فارسی و انگلیسی از دیدگاه درسلر و مایرثالر: رویکردی پیکره‌بنیاد [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 413-442]

  • تعبیر معنایی رفتار معنایی تکواژهای همنام در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 119-140]

  • تعداد وابسته‌ها شناسایی تعداد و نوع وابسته‌های گروه اسمی در نوشتار کودکان فارسی‌زبان 10 تا 12 ساله [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 169-196]

ج

  • جملات مسیر باغی انواع جملات با اثر مسیر باغی در فارسی و دلایل بروز آن [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 95-122]

چ

  • چارچوب ذاتی تعبیر مکانی محورهای چپ ـ راست و جلو ـ پشت در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 31-56]

  • چارچوب نسبی تعبیر مکانی محورهای چپ ـ راست و جلو ـ پشت در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 31-56]

  • چارچوب‌های ارجاع مکانی تعبیر مکانی محورهای چپ ـ راست و جلو ـ پشت در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 31-56]

  • چاکنایی‌شدگی نقدی بر مقالة «بررسی صوت‌شناختی رخداد انسدادی‌ چاکنایی پیش از واکۀ آغازین در واژگان زبان فارسی» [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 457-470]

ح

  • حالت دربارة (-ow) در کردی جنوبی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 157-187]

  • حالت فاعلی ـ مفعولی نشانگر های ساخت کنایی در گویش تالشی سه سار و وابستگی آن به زمان گذشته و نمود [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 45-64]

  • حالت کنایی ـ مطلق نشانگر های ساخت کنایی در گویش تالشی سه سار و وابستگی آن به زمان گذشته و نمود [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 45-64]

  • حالت‌نما نشانگر های ساخت کنایی در گویش تالشی سه سار و وابستگی آن به زمان گذشته و نمود [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 45-64]

  • حرکت نحوی کاربرد دستاوردهای حاصل از مطالعات رده‌شناختی زبان در تحلیل‌های صورت گرایانه [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 7-30]

  • حروف جر/ اضافه انتقال معانی حرف جر «باء» به حرف‌اضافۀ «به»، مطالعۀ موردی: سورۀ آل عمران [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 211-244]

  • حوزۀ مبدأ رابطۀ استعاره و بی‌ادبی در بافت غیبت رسانه ای بینافردی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 245-271]

خ

  • خطاهای زبانی خطاهای زبانی دانش‌‌‌‌‌آموزان در کاربرد گروه اسمی انگلیسی از منظر روان‌‌‌‌‌‌شناسی‌‌‌‌زبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 189-209]

  • خواندن خودگام نقش مقولۀ دستوری گروه اسمی درونی در پردازش بندهای موصولی فاعلی و مفعولی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 93-118]

د

  • دال شناور تحلیل انتقادی دال مرکزی و برهم‌کُنِش دال‌های شناور در گفتمان رمان «سال‌های ابری» بر اساس رویکرد لاکلائو و مربع ایدئولوژیک ون‌دایک [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 141-168]

  • دال مرکزی تحلیل انتقادی دال مرکزی و برهم‌کُنِش دال‌های شناور در گفتمان رمان «سال‌های ابری» بر اساس رویکرد لاکلائو و مربع ایدئولوژیک ون‌دایک [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 141-168]

  • درس‌نامه معرفی و نقد کتاب مبانی رده‌شناسی زبان [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 443-465]

  • دیرش بررسی صوت‌شناختی و شنیداری واکه‌های سادۀ واجی گویش خوافی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 301-326]

  • درگیرسازها بررسی نشانگرهای فراگفتمانی تعاملی در سخنرانی‌های تحلیف رؤسای جمهور ایالات‌متحده و روسیه [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 395-412]

  • دستور نقشگرای نظاممند استعاره‌های وجه‌نمایی در آموزش زبان تافل با تکیه بر مهارت شنیداری: رویکرد زبان‌شناسی نقشگرا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 337-360]

  • دستور نقشگرای هلیدی بازنمایی وجه فعلی در مقدمه شاهنامه ابومنصوری: مقایسه رویکردی سنتی و نظریة نقشگرا در باب وجه [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 65-94]

  • دستور وابستگی شناسایی تعداد و نوع وابسته‌های گروه اسمی در نوشتار کودکان فارسی‌زبان 10 تا 12 ساله [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 169-196]

ر

  • رده‌شناسی معرفی و نقد کتاب مبانی رده‌شناسی زبان [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 443-465]

  • رده‌شناسی زبان رده‌شناسی ترتیب واژه‌ها در زبان خُلُصی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 271-302]

  • رنگ‌واژه هزاروششصد رنگ‌واژه در زبان فارسی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 7-44]

  • روش فعالیت ـ محور واکاوی روش آموزشی فعالیت ـ محور (TBLT) در فرایند یاددهی و یادگیری نظام آوایی زبان عربی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 361-394]

  • رویکرد ادراکی رفتار معنایی تکواژهای همنام در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 119-140]

  • رویکرد تکواژبنیاد رفتار معنایی تکواژهای همنام در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 119-140]

  • رویکرد واژه‌بنیاد رفتار معنایی تکواژهای همنام در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 119-140]

ز

  • زبان تاملی تحلیلی – انتقادی در آرای زبانی سوسور و گادامر [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 327-349]

  • زبان انتقال معانی حرف جر «باء» به حرف‌اضافۀ «به»، مطالعۀ موردی: سورۀ آل عمران [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 211-244]

  • زبان‌پریشی مشاهداتی دربارة سهم و نقش دو نیم‌کرۀ مغز در پردازش زبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 273-299]

  • زبان خُلُصی رده‌شناسی ترتیب واژه‌ها در زبان خُلُصی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 271-302]

  • زبان شناسی تاملی تحلیلی – انتقادی در آرای زبانی سوسور و گادامر [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 327-349]

  • زبان‌شناسی.  معرفی و نقد کتاب مبانی رده‌شناسی زبان [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 443-465]

  • زبان فارسی آموزش مجازی زبان فارسی به غیرفارسی زبانان: یک جایگزین یا یک گزینه؟ [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 123-156]

  • زبان فارسی هزاروششصد رنگ‌واژه در زبان فارسی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 7-44]

  • زبان فارسی رفتار معنایی تکواژهای همنام در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 119-140]

  • زبان کردی رابطۀ بین هویت‌پذیری زبانی و مرگ زبانی در میان ساکنین استان کردستان [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 197-220]

  • زبان معیار زبان معیار و شاخص‌های آن در نوشته‌های تحقیقی محمدعلی اسلامی نُدوشن [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 383-408]

  • زبان‌های رده آمیخته کاربرد دستاوردهای حاصل از مطالعات رده‌شناختی زبان در تحلیل‌های صورت گرایانه [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 7-30]

س

  • ساخت هجایی نقدی بر مقالة «بررسی صوت‌شناختی رخداد انسدادی‌ چاکنایی پیش از واکۀ آغازین در واژگان زبان فارسی» [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 457-470]

  • ساخت واژه هزاروششصد رنگ‌واژه در زبان فارسی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 7-44]

  • سازه واکه‌های سادة لری مینجایی: یک بررسی صوت‌شناختی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 351-381]

  • سازه‌های بسامدی بررسی صوت‌شناختی و شنیداری واکه‌های سادۀ واجی گویش خوافی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 301-326]

  • سال‌های ابری تحلیل انتقادی دال مرکزی و برهم‌کُنِش دال‌های شناور در گفتمان رمان «سال‌های ابری» بر اساس رویکرد لاکلائو و مربع ایدئولوژیک ون‌دایک [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 141-168]

  • سبک‌شناسی نثر زبان معیار و شاخص‌های آن در نوشته‌های تحقیقی محمدعلی اسلامی نُدوشن [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 383-408]

  • سخنرانی‌های تحلیف بررسی نشانگرهای فراگفتمانی تعاملی در سخنرانی‌های تحلیف رؤسای جمهور ایالات‌متحده و روسیه [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 395-412]

  • سرعت پردازش نقش مقولۀ دستوری گروه اسمی درونی در پردازش بندهای موصولی فاعلی و مفعولی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 93-118]

  • سطح فرامیانی واکاوی ساختمان دستوری گروه اسمی در نوشتار فارسی‌آموزان چینی سطح فرامیانی (B2) [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 409-431]

  • سطوح زنجیری و زبرزنجیری واکاوی روش آموزشی فعالیت ـ محور (TBLT) در فرایند یاددهی و یادگیری نظام آوایی زبان عربی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 361-394]

  • سوسور تاملی تحلیلی – انتقادی در آرای زبانی سوسور و گادامر [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 327-349]

ص

  • صوت‌شناسی بررسی صوت‌شناختی و شنیداری واکه‌های سادۀ واجی گویش خوافی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 301-326]

ض

  • ضرب‌المثل مشاهداتی دربارة سهم و نقش دو نیم‌کرۀ مغز در پردازش زبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 273-299]

غ

  • غیبت رسانه ای بینافردی رابطۀ استعاره و بی‌ادبی در بافت غیبت رسانه ای بینافردی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 245-271]

  • غیرفارسی ‌زبانان آموزش مجازی زبان فارسی به غیرفارسی زبانان: یک جایگزین یا یک گزینه؟ [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 123-156]

ف

  • فارسی‌آموز چینی واکاوی ساختمان دستوری گروه اسمی در نوشتار فارسی‌آموزان چینی سطح فرامیانی (B2) [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 409-431]

  • فارسی‌آموز غیرایرانی واکاوی ساختمان دستوری گروه اسمی در نوشتار فارسی‌آموزان چینی سطح فرامیانی (B2) [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 409-431]

  • فارسی معیار بررسی صوت‌شناختی و شنیداری واکه‌های سادۀ واجی گویش خوافی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 301-326]

  • فرافکنی نمودی تحلیلی کمینه‌گرا از نمود واژگانی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 303-336]

  • فرافکن‌های نقشی کاربرد دستاوردهای حاصل از مطالعات رده‌شناختی زبان در تحلیل‌های صورت گرایانه [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 7-30]

  • فرایندهای رنگ‌واژه‌سازی هزاروششصد رنگ‌واژه در زبان فارسی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 7-44]

  • فرضیۀ مبتدابودگی نقش مقولۀ دستوری گروه اسمی درونی در پردازش بندهای موصولی فاعلی و مفعولی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 93-118]

  • فرهنگ تحلیل گفتمان انتقادیِ آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان با تمرکز بر بُعدِ اجتماعی ـ فرهنگیِ گفتمان آزفا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 57-92]

  • فعال‌‌‌سازی واجی خطاهای زبانی دانش‌‌‌‌‌آموزان در کاربرد گروه اسمی انگلیسی از منظر روان‌‌‌‌‌‌شناسی‌‌‌‌زبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 189-209]

ق

  • قیاس رفتار معنایی تکواژهای همنام در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 119-140]

  • قرآن انتقال معانی حرف جر «باء» به حرف‌اضافۀ «به»، مطالعۀ موردی: سورۀ آل عمران [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 211-244]

  • قرآن کریم فرایندهای اخفاء و اقلاب در قرائت قرآن کریم بر پایۀ نظریۀ بهینگی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 245-270]

ک

  • کردی جنوبی دربارة (-ow) در کردی جنوبی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 157-187]

  • کودکان بررسی فرایندهای واژه‌آفرینی و واژه‌سازی در کودکان 2 تا 6 سالۀ فارسی‌زبان تهرانی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 433-456]

  • کودکان 10 تا 12 ساله شناسایی تعداد و نوع وابسته‌های گروه اسمی در نوشتار کودکان فارسی‌زبان 10 تا 12 ساله [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 169-196]

گ

  • گادامر تاملی تحلیلی – انتقادی در آرای زبانی سوسور و گادامر [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 327-349]

  • گره اسناد تحلیلی کمینه‌گرا از نمود واژگانی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 303-336]

  • گروه اسمی واکاوی ساختمان دستوری گروه اسمی در نوشتار فارسی‌آموزان چینی سطح فرامیانی (B2) [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 409-431]

  • گروه اسمی شناسایی تعداد و نوع وابسته‌های گروه اسمی در نوشتار کودکان فارسی‌زبان 10 تا 12 ساله [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 169-196]

  • گروه اسمی انگلیسی خطاهای زبانی دانش‌‌‌‌‌آموزان در کاربرد گروه اسمی انگلیسی از منظر روان‌‌‌‌‌‌شناسی‌‌‌‌زبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 189-209]

  • گفتمان آزفا تحلیل گفتمان انتقادیِ آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان با تمرکز بر بُعدِ اجتماعی ـ فرهنگیِ گفتمان آزفا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 57-92]

  • گویش تالشی سه‌سار نشانگر های ساخت کنایی در گویش تالشی سه سار و وابستگی آن به زمان گذشته و نمود [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 45-64]

  • گویش خوافی بررسی صوت‌شناختی و شنیداری واکه‌های سادۀ واجی گویش خوافی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 301-326]

ل

  • لاکلائو تحلیل انتقادی دال مرکزی و برهم‌کُنِش دال‌های شناور در گفتمان رمان «سال‌های ابری» بر اساس رویکرد لاکلائو و مربع ایدئولوژیک ون‌دایک [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 141-168]

  • لری مینجایی واکه‌های سادة لری مینجایی: یک بررسی صوت‌شناختی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 351-381]

م

  • مبتداسازی کاربرد دستاوردهای حاصل از مطالعات رده‌شناختی زبان در تحلیل‌های صورت گرایانه [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 7-30]

  • محدودیت بررسی هسته در برخی گروه‌های نحوی بر اساس نظریة بهینگی؛ مطالعه موردی گفتار یک دانش‌آموز کم‌شنوا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 221-244]

  • محمدعلی اسلامی ندوشن زبان معیار و شاخص‌های آن در نوشته‌های تحقیقی محمدعلی اسلامی نُدوشن [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 383-408]

  • محور جلوـ پشت تعبیر مکانی محورهای چپ ـ راست و جلو ـ پشت در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 31-56]

  • محور چپ ـ راست تعبیر مکانی محورهای چپ ـ راست و جلو ـ پشت در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 31-56]

  • مدل فراگفتمانی هایلند بررسی نشانگرهای فراگفتمانی تعاملی در سخنرانی‌های تحلیف رؤسای جمهور ایالات‌متحده و روسیه [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 395-412]

  • مرگ زبانی رابطۀ بین هویت‌پذیری زبانی و مرگ زبانی در میان ساکنین استان کردستان [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 197-220]

  • معانی انتقال معانی حرف جر «باء» به حرف‌اضافۀ «به»، مطالعۀ موردی: سورۀ آل عمران [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 211-244]

  • مفعول‌نما دربارة (-ow) در کردی جنوبی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 157-187]

  • مقدمه شاهنامه ابومنصوری بازنمایی وجه فعلی در مقدمه شاهنامه ابومنصوری: مقایسه رویکردی سنتی و نظریة نقشگرا در باب وجه [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 65-94]

  • موضوع تحلیلی کمینه‌گرا از نمود واژگانی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 303-336]

  • مؤلفه‌های رده‌شناختی رده‌شناسی ترتیب واژه‌ها در زبان خُلُصی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 271-302]

ن

  • نام گذاری رابطۀ استعاره و بی‌ادبی در بافت غیبت رسانه ای بینافردی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 245-271]

  • نثر تحقیقی (دانشگاهی) زبان معیار و شاخص‌های آن در نوشته‌های تحقیقی محمدعلی اسلامی نُدوشن [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 383-408]

  • نشانداری بازنمایی وحدت شکلی در تصریف فارسی و انگلیسی از دیدگاه درسلر و مایرثالر: رویکردی پیکره‌بنیاد [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 413-442]

  • نشانگرهای احتیاطی بررسی نشانگرهای فراگفتمانی تعاملی در سخنرانی‌های تحلیف رؤسای جمهور ایالات‌متحده و روسیه [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 395-412]

  • نشانگرهای تاکیدی بررسی نشانگرهای فراگفتمانی تعاملی در سخنرانی‌های تحلیف رؤسای جمهور ایالات‌متحده و روسیه [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 395-412]

  • نشانه‌های سجاوندی انواع جملات با اثر مسیر باغی در فارسی و دلایل بروز آن [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 95-122]

  • نظام آوایی واکاوی روش آموزشی فعالیت ـ محور (TBLT) در فرایند یاددهی و یادگیری نظام آوایی زبان عربی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 361-394]

  • نظریة ‌بهینگی بررسی هسته در برخی گروه‌های نحوی بر اساس نظریة بهینگی؛ مطالعه موردی گفتار یک دانش‌آموز کم‌شنوا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 221-244]

  • نظریۀ بهینگی فرایندهای اخفاء و اقلاب در قرائت قرآن کریم بر پایۀ نظریۀ بهینگی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 245-270]

  • نظریۀ صرف طبیعی بازنمایی وحدت شکلی در تصریف فارسی و انگلیسی از دیدگاه درسلر و مایرثالر: رویکردی پیکره‌بنیاد [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 413-442]

  • نقد معرفی و نقد کتاب مبانی رده‌شناسی زبان [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 443-465]

  • نقص ‌شنوایی بررسی هسته در برخی گروه‌های نحوی بر اساس نظریة بهینگی؛ مطالعه موردی گفتار یک دانش‌آموز کم‌شنوا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 221-244]

  • نیم‌کرۀ چپ مشاهداتی دربارة سهم و نقش دو نیم‌کرۀ مغز در پردازش زبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 273-299]

  • نیم‌کرۀ راست مشاهداتی دربارة سهم و نقش دو نیم‌کرۀ مغز در پردازش زبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 273-299]

  • نمود نشانگر های ساخت کنایی در گویش تالشی سه سار و وابستگی آن به زمان گذشته و نمود [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 45-64]

  • نمود واژگانی تحلیلی کمینه‌گرا از نمود واژگانی در زبان فارسی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 303-336]

  • نوای گفتار انواع جملات با اثر مسیر باغی در فارسی و دلایل بروز آن [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 95-122]

  • نوشتار واکاوی ساختمان دستوری گروه اسمی در نوشتار فارسی‌آموزان چینی سطح فرامیانی (B2) [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 409-431]

  • نوع وابسته‌ها شناسایی تعداد و نوع وابسته‌های گروه اسمی در نوشتار کودکان فارسی‌زبان 10 تا 12 ساله [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 169-196]

و

  • وابسته‌های پیشین و پسین شناسایی تعداد و نوع وابسته‌های گروه اسمی در نوشتار کودکان فارسی‌زبان 10 تا 12 ساله [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 169-196]

  • واژگان زبان فارسی خطاهای زبانی دانش‌‌‌‌‌آموزان در کاربرد گروه اسمی انگلیسی از منظر روان‌‌‌‌‌‌شناسی‌‌‌‌زبان [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 189-209]

  • واژه‌آفرینی بررسی فرایندهای واژه‌آفرینی و واژه‌سازی در کودکان 2 تا 6 سالۀ فارسی‌زبان تهرانی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 433-456]

  • واکه‌های ساده واکه‌های سادة لری مینجایی: یک بررسی صوت‌شناختی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 351-381]

  • واکه‌های سادۀ واجی بررسی صوت‌شناختی و شنیداری واکه‌های سادۀ واجی گویش خوافی [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 301-326]

  • وجه بازنمایی وجه فعلی در مقدمه شاهنامه ابومنصوری: مقایسه رویکردی سنتی و نظریة نقشگرا در باب وجه [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 65-94]

  • وجه فعلی بازنمایی وجه فعلی در مقدمه شاهنامه ابومنصوری: مقایسه رویکردی سنتی و نظریة نقشگرا در باب وجه [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 65-94]

  • وجهنمایی استعاره‌های وجه‌نمایی در آموزش زبان تافل با تکیه بر مهارت شنیداری: رویکرد زبان‌شناسی نقشگرا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 337-360]

  • وحدت شکلی بازنمایی وحدت شکلی در تصریف فارسی و انگلیسی از دیدگاه درسلر و مایرثالر: رویکردی پیکره‌بنیاد [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 413-442]

  • ویروس کرونا آموزش مجازی زبان فارسی به غیرفارسی زبانان: یک جایگزین یا یک گزینه؟ [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 123-156]

  • ون‌دایک تحلیل انتقادی دال مرکزی و برهم‌کُنِش دال‌های شناور در گفتمان رمان «سال‌های ابری» بر اساس رویکرد لاکلائو و مربع ایدئولوژیک ون‌دایک [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 141-168]

ه

  • هرمنوتیک تاملی تحلیلی – انتقادی در آرای زبانی سوسور و گادامر [دوره 9، شماره 15، 1401، صفحه 327-349]

  • هسته بررسی هسته در برخی گروه‌های نحوی بر اساس نظریة بهینگی؛ مطالعه موردی گفتار یک دانش‌آموز کم‌شنوا [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 221-244]

  • همگانی‌های زبان رده‌شناسی ترتیب واژه‌ها در زبان خُلُصی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 271-302]

  • همگونی جایگاه تولید خیشومی فرایندهای اخفاء و اقلاب در قرائت قرآن کریم بر پایۀ نظریۀ بهینگی [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 245-270]

  • هویت‌پذیری زبانی رابطۀ بین هویت‌پذیری زبانی و مرگ زبانی در میان ساکنین استان کردستان [دوره 9، شماره 16، 1401، صفحه 197-220]

login